onsdag 13. januar 2010

Ferdige helkroppsprogram

Da har jeg diskutert lenge og nøye med mine kjære treningsvenninner/motivatorer og kommet fram til 2 gode, endelige helkroppsprogrammer. Utrolig kjekt med innspill fra andre!

Program 1:
Knebøy
Strakmark
Benkpress
Stående, foroverbøyd roing
Nedtrekk, langt bak m/v-grep
Diagonalt kabeltrekk
(Core)

Program 2:
Knebøy
Strakmark
Skråbenk/nedadgående flyes i kabel
Nedtrekk, vanlig.
Stående, foroverbøyd roing
Bicepscurl
Tricepspress m/manualer eller franskpress
Fronthev
Sidehev + shrugs
(Core)

Styrke 2-3 ganger pr. uke er det optimale.

Ettersom jeg har tenkt å hive meg på trenden med catslide i morgen (eller i dag har det vel blitt), så er core optional. Velger jeg å fortsette med catslide får jeg mye core der, og da er det heller tvilsomt at jeg kjører det 2 ganger i uka på egenhånd også. Man skal jo tross alt restituere seg litt, og core er ikke unntatt fra regelen.

Uansett er jeg godt fornøyd med programmene mine. Nå blir det spennende å se hvilke resultater jeg får framover. Håpet er å kunne øke når jeg går tilbake til splitt om 2-3 måneder, og finner tilbake motivasjonen.

3 kommentarer:

  1. Håper programmet blir bra :) Koselig å kunne hjelpe til også! Håper du får en fin helg vennen!

    SvarSlett
  2. Det håper jeg også! Blir første gang jeg kjører programmene skikkelig til uka. Glemte jo å printe dem ut til treninga på fredag morgen. Håper det kan gjøre underverker for stagnasjon og manglende motivasjon! Tusen takk for uvurderlig hjelp til oppsettet! :)

    SvarSlett
  3. Bare koselig :)

    Nå har du fått en liten utfordring på bloggen min ;) Ja, det må være lov å være litt barnslig. Hehe!

    SvarSlett