torsdag 18. februar 2010

Løping på Bislett

Da har jeg fått testet løpebanen på Bislett 2 ganger, og det er virkelig deilig å få løpt igjen. Forholdene der er perfekte. Fredag i forrige uke var det ørlite grann kaldt og det var litt mer uferdig enn da jeg var der nå på tirsdag, men tirsdag var det kjempebra. Temperaturen er behagelig, 16 grader er perfekt, ikke for varmt og ikke for kaldt.

Dekket føles også behagelig, dette skal i tillegg byttes ut i løpet av året, så da blir det vel enda bedre. Jeg har bare vært der fra kl 19 og utover, og da er det ikke noe problem med for mange folk heller. Man får ikke akkurat trene alene, men man slipper å løpe i kø.

Det å ha løpebanen å løpe på har gjort det gøy å løpe igjen. Tredemølla er så utrolig kjedelig, i tillegg ligger Bislett så lagelig til for meg, bare knappe 10 minutters gåtur unna hjemme. Skal prøve å få til 2-3 løpeøkter her pr. uke, nå skal man komme tilbake i løpeform.

Jeg har også endelig fått fotsensoren til pulsklokka mi til å samarbeide. Utrolig kjekt å kunne se hvor fort man selv løper mens man løper, og slippe å telle runder. Endelig skal man bli i skikkelig form til Sentrumsløpet! :)

Selv om jeg nå har blitt bitt av løpebasillen igjen betyr ikke det at jeg oppgir styrketreninga. Det er fortsatt det som er godtreninga, selv om det er gøy og deilig å løpe. Hadde en stund i høst/vinter hvor styrketreninga ble et ork, rett og slett fordi det var så mye jeg ønsket å trene, og da ble en 3-splitt stressende. Nå som jeg kjører fullkropp derimot har motivasjonen kommet tilbake, i tillegg til at jeg føler jeg får bedre framgang. Det hender i blant jeg må dele det opp i 2-splitt for å rekke styrkeprogrammet, men det er jo ikke noe stort problem. Bare utrolig deilig å slippe at styrken blir et stressmoment.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar