onsdag 10. august 2011

Sommertilstander

Jeg ga til slutt opp å følge et strikt treningsopplegg i sommer. Det har skjedd så mye, og ting ble ikke slik jeg hadde tenkt. Dermed har jeg endt opp med å trene etter lyst, vær og dagsform i stedet. Litt deilig, selv om det fortsatt er en viss struktur på treningene. Godt å trene det jeg har lyst til der og da, i stedet for å holde meg strikt til planen.

Det går fort mot 3.september nå, og jeg vil ikke egentlig si jeg er i rute til et 3-mils løp, men det skal nok endre seg i løpet av de ukene jeg har igjen. Jeg har klart å putte inn noen lange løpeturer de siste dagene, og flere må det bli. Så lenge været er ok, blir det mange fler av dem fram til løpet, og jeg har kuttet ned på antallet styrkeøkter fram til da. Denne uka er det friuke/kondisjon som gjelder, og neste uke når åpningstider på sentrene blir litt mer normale, og tilstanden på jobb også går mer over i det normale så er det tilbake til et oppsatt program igjen. 3-splitt for å rekke å kjøre så mye kondis som mulig.

Jeg er veldig glad for treningsøktene mine, de hjelper meg å få tankene på plass,og løser opp i mye vondt. Privatlivet er ikke stort å skryte av om dagen, så da er det godt å få utløp gjennom knalltøffe styrkeøkter eller lange løpeturer hvor tankene får fly fritt. Selv om det har vært utrolig deilig å ha et friere opplegg i sommer, så skal det bli veldig deilig å kjøre et fast opplegg også, en stund og få litt struktur inn i livet igjen.

2 kommentarer:

  1. Lykke til mot den 3. :) You can do it!

    SvarSlett
  2. Haha, takk! Jeg er glad for at folk har troen på meg, jeg har det egentlig ikke. ;) Joda, fullføre skal jeg nok, og denne gangen er faktisk det helt ok det, så lenge jeg ikke krabber over målstreken. ;p

    SvarSlett