onsdag 3. mars 2010

Jeg har innsett at jeg ikke lenger har god tid!

I dag slo det meg, jeg har ikke god tid til Sentrumsløpet. Var og løp på Bislett i dag, kjente på formen og innså at jeg har et stykke igjen før jeg er i godformen til løpet, og jeg har ikke lenger all den tida jeg trenger. Nå må jeg sette inn høygiret og tenke løping, løping og atter løping framover.

Er litt ambivalent i forhold til planene framover. På en måte gleder jeg meg, for jeg er glad i struktur, faste planer, et spikret opplegg, samtidig så setter det sine begrensninger i forhold til hva jeg får "lov" til å trene, og i forhold til hva jeg kan tillate meg å delta på av sosiale ting.

Resten av denne uka her står jeg relativt fritt, neste uke blir også litt alternativ, men deretter starter oppkjøringa for alvor. Da blir ukens treningsplan som følger framover:

Mandag: Løpe, ca 1t - 1,5 t
Tirsdag: 15 - 30 min rolig Ascent trainer, deretter styrkeøkt
Onsdag: Intervaller
Torsdag: Ascent trainer + Dans step, eneste "morsomme" dagen
Fredag: Som mandag
Lørdag: 15 - 30 min rolig ellipse/50 min spinning, deretter styrkeøkt
Søndag: Langkjøring, spinning, Ascent trainer eller løping.

Lite rom for avvik, heldigvis er det få jobbting som kommer i veien for opplegget mitt. Akkurat nå framstår det der som et mareritt, men får tenke at det er i realiteten bare 5 uker det blir nøyaktig det opplegget der. Samme uka som jeg skal løpe må jeg ta et lettere opplegg, og denne uka og neste vil se litt annerledes ut. Må legge opp til mer karbohydrater enn jeg pleier på dagene jeg skal løpe. Kan bli spennende å se hva det gjør med kroppen også, og hvor god form jeg kan klare å komme i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar