onsdag 2. juni 2010

Snart er det ut på tur aldri sur! :D og jeg er tilbake på tung styrketrening

Avreise nærmer seg med stormskritt, og jeg føler at tida overhodet ikke strekker til. Det er så mye som skulle vært gjort før jeg drar, og alt for lite tid å gjøre det på. Likevel prioriterer jeg å få presset inn noen små treningsøkter, og i går fikk jeg endelig trent litt tung styrke igjen. (5x4-6)

Utrolig deilig å kjøre litt tyngre vekter og færre reps, jeg må innrøme at 3x8-10 kjedet meg grenseløst. I går gikk tida superfort, og jeg merket at selv om jeg har mistet noe styrke på å være så umotivert i forhold til styrketreninga, så står det ikke så verst til likevel. Jeg kan nok fint hente meg inn igjen og være tilbake der jeg var for et par måneder siden i løpet av sommeren. Kjører 3-splitt nå, så det ble bare bryst, skuldre og core. Det passet meg i grunnen fint å få delt opp tunge økter i såpass små økter som jeg får sånn jeg kjører nå. Få øvelser og ikke alt for lange økter, og mulighet for litt kondisjon etterpå.

Jeg er utrolig spent på treninga under ferien min. Det blir spennende å se om gym-ene på hotellene holder mål, ut fra beskrivelsen og bildene så skal de fleste av dem være helt ok, bare synd jeg må betale for bruken på det ene av hotellene jeg bor på. Planlegger å kjøre en 3-splitt og en 2-splitt mens jeg er borte. 3 dager styrke, kondisjonsdag, 2 dager styrke, kondisjondag osv. Skal også ha inn minst 30 min sammenhengende kondisjon på styrkedagene. Tipper det blir en del turer i bassenget også, deilig med svømmebasseng på 3 av 4 hotell jeg bor på. :)

2 kommentarer:

  1. Du er nok snart tilbake på det nivået du var, ja! :)

    Og svømmebasseng høres gull ut!

    SvarSlett
  2. Heldigheldig du som skal reise vekk! All variasjon pleier å være spennende, så det kan bli bare kult med hotelltrening.

    Jeg pleier også gjerne å snike meg inn på "prøvetimer" når jeg reiser, så får man testet større treningssenter i det store utland.

    SvarSlett