lørdag 12. juni 2010

Trening i det o'store utland, og litt shopping! :D

Da har jeg vært i New Orleans i en ukes tid, og det har blitt litt ymse med trening. Det er alt for varmt og fuktig å løpe ute for min del, i tillegg til at det har blitt lange dager på konferanse. Dagen har startet kl 6 og vært ferdig stort sett i 18-18:30-tida og da har det vært tid for middag med gutta, kundefester etc., men noe trening har det da blitt selv om gymmet her på hotellet bare duger til kardio så er det bedre enn ingenting. Har også svømt litt i bassenget, men siden det er knappe 8-10 m blir det mye snuing i tillegg til at det er hotellets partyplass nr.1 fram til sola går ned.

Torsdag hadde jeg en del timer midt på dagen da jeg ikke hadde noen forelesninger, og benyttet sjansen til å stikke på Health Club by Hilton. Det kostet meg den nette sum av 106 kr for en drop-in time der, men det betalte jeg gladelig, ettersom jeg visste at gymmet her var bedre enn på hotellet mitt. Gymmet var helt greit, et stort utvalg kardioutstyr, og et godt utvalg maskiner. Frivektsområdet var helt greit bortsett fra at det manglet knebøystativ. Det eneste alternativet var smithstativet.

Likevel var det deilig å få kjørt gjennom et noe modifisert helkroppsprogram etter å ikke ha trent skikkelig styrke på en uke. Til å være hotellgym var det absolutt godkjent, og de hadde godt utvalg av hantler og stenger, så det manglende knebøystativet er det eneste som egentlig trekker mye ned.

Konferansen sluttet torsdag, men fredag fikk jeg kun tid til en kardioøkt på morgenen før vi satte kursen til et outlet mall som ligger 1-1,5 t kjøring utenfor New Orleans. Greit utvalg butikker her, og den butikken jeg tilbragte desidert mest tid i, og la igjen mest penger var Nike factory outlet store. Fikk kjøpt inn 2 par meget gode løpesko til under 1000 kr. Nike Air Citius II+ til latterlige 354 kr, og Air Max Moto+ 6 til 495 kr. Ellers ble det både topper, tights og shorts. Meget godt fornøyd med resultatet av den shoppingrunden der, fikk også et par veldig søte, feminine hvite/lilla sketchers og en t-skjorte fra Guess.

I dag fant jeg min egen lille treningshimmel bare 4 minutter fra hotellet mitt. New Orleans Athletic Club. Et fantastisk treningssenter som ligger veldig anonymt i noe som ser ut som et helt vanlig hus. Bare et skilt på veggen med initialene: N.O.A.C røper at det er "noe" som holder til inne her. Det er et eksklusivt senter kun for medlemmer/inviterte, og gjester på hoteller rundt omkring i byen.

Senteret går over 4 etasjer, og inneholder flere kardioområder, 3 frivektsrom med forskjellig utstyr, hammer strength-rom, bokseområde med boksering, volleyball/basketbane, eget rom med kabelmaskiner, gruppetreningssal, spinningsal, innendørs løpebane, eget rom med bein- og magemaskiner, Racketball-, håndball-, og squashbaner, yogasal, pilatessal og svømmebasseng. Det er også et eget women only-area hvor det er lagt opp til at kvinner skal kunne trene sirkeltrening i maskiner uten å bli forstyrret av mannfolk eller måtte vente i kø. Her skal virkelig alle behov tas hensyn til. For 130 kr kan du komme og gå som du vil en hel dag, og åpningstidene på ukedagene er fra 5:30 - 21:00 i helgene åpner de kl 8, men stenger henholdsvis kl 18 og 16:30. Her er det ikke nødvendig å stå i kø for å trene! De 130 kr inkluderer håndkler, så du slipper å drasse med deg det selv. Alle områdene har vanndispenser, så du trenger ikke gå langt for å få fyllt opp flaska heller.

Utrolig bra sted å trene, det ser ikke kjempeflott og supermoderne ut alle steder, noen av frivektsområdene ser ganske velbrukt ut, og de er veldig mannsdominerte så her fikk jeg mye oppmerksomhet, men oppmerksomheten var kun av det hyggelige og hjelpsomme slaget, så det var bare koselig! Kvinnegarderobene er for øyeblikket ikke det triveligste stedet å oppholde seg, ettersom de pusses opp, men for meg som bor 4 min unna for øyeblikket spiller ikke det så stor rolle, det er ikke noe stort problem å bare stikke tilbake og dusje på hotellet. Når jeg kommer tilbake derimot kan det nok hende jeg heller benytter dusjene på senteret, ettersom jeg da bor litt lenger unna.

3 kommentarer:

  1. Det var virkelig en misunnelsesverdig shopping! Hørtes veldig bra ut! Jeg har nettopp kjøpt meg et par løpesko til prisen av alle de fire du fikk tak i ;)

    Nå er jeg snart på vei til jentetreff! Håper du får blitt med neste gang!

    SvarSlett
  2. Det hadde jeg ikke tenkt på, at man kan skaffe mye billig treningstøy på outlet'ene. Najs!

    Og treningssenter over 4. etg!? Wow!

    SvarSlett
  3. Er ekstremt fornøyd med shoppingen ja, og håper å få gjort enda mer. *ler*

    Treningssenteret er knallbra, og jeg gleder meg til å komme tilbake hit til NO for å trene mer. Som jente i frivektsrommene her må man regne med veldig hyggelig oppmerksomhet og oppmuntrende tilrop. Litt uvant, men absolutt trivelig. :)

    Håper virkelig på å få blitt med på neste jentetreff, det hadde vært utrolig gøy å treffe folk jeg bare har lest bloggene til. :)

    SvarSlett