tirsdag 9. november 2010

Halvveis

Til tross for et tragisk dårlig matinntak og litt ymse fokus går det framover med treningsprogrammet. Jeg har kommet halvveis og har noenlunde god progresjon. :) Halvveis i programmet vil si at jeg endelig har kommet ned i 6-9 reps, begynte å bli temmelig lei 10+ reps nå. Med færre reps ble det et ekstra sett også, føles veldig bra!

Det irriterende er at noen andre også har funnet ut at mine treningstider så klart er den beste tida på kvelden å trene på, noe som naturligvis gjør det til en mindre bra tid å trene på. ;) Plutselig har "mine" vekter og stativer vært opptatt, og jeg har måttet endre rekkefølgen på dagene for å få det til å gå opp. Sånt liker vi så klart ikke. Jeg er av typen som liker å følge et skjema, et system på treninga. Ordnung muss sein! Å være forberedt på å skulle trene bein, for så å måtte kjøre rygg skaper trøbbel. Jeg er kanskje litt Elling?

Anyway, programmet er så godt og så morsomt, og fungerer så bra til meg, at med mindre jeg gjør alvor av planene jeg har lekt med en liten stund, så blir det ny omgang med programmet etter jul. Gleder meg for øvrig til uka etter hvileuken, for da er det test av 1RM og jeg er sabla spent på hva jeg klarer å dra i mark, strakmark og benk! Knebøyen og jeg er ikke venner, så ikke like spent der, selv om jeg jo må kjøre en 1RM-test der også.

2 kommentarer:

  1. Jeg forstår godt at det blir tull i hodet ditt når ikke ting går akkurat slik de blir planlagt eller slik du har tenkt deg! Jeg opplever også at det blir vanskelig i slike situasjoner, men det er et men: realistisk sett har det ingenting å si hvilken rekkefølge det blir gjort i. Kanskje er det bare bra å variere litt slik at du kan bruke mest krefter på forskjellige kroppsdeler(begynnelsen av treningen) og at du kan bruke mindre krefter på forskjellige kroppsdeler ( i slutten av økten) <3 Du er flink!

    SvarSlett
  2. Akkurat når det gjelder trening er programmet lagt opp etter hvor mye krefter jeg bruker, muskelgrupper osv., så her er det faktisk ganske dumt når det blir tull. Om jeg må bytte om slik at jeg får bendag og ryggdag etter hverandre f.eks så kan det fort ødelegge for øvelser fordi jeg er støl eller sliten og dermed ikke får kjørt like tungt.

    Det samme med om jeg må bytte om på øvelser, fordi sliten støttemuskulatur kan gjøre at jeg presterer dårligere på øvelser som tar større og flere muskelgrupper og dermed er viktigere å prestere på. :)

    Sånn sett er vel trening eneste stedet jeg kan ha lov til å være litt strikt på system. :) Trening og jobb! Når det gjelder sosiale planer etc. er jeg nødt til å jobbe hardere med å ikke la den lille, negative stemmen i hodet ta over når det ikke blir som jeg har planlagt. ;)

    SvarSlett