torsdag 13. august 2009

Kort om meg og bloggen min

Jeg er en 28 år gammel jente som er litt mer enn middels interessert i trening, mat og kosthold. Har blitt erklært treningsnarkoman av venner, familie, treningsveileder og andre ansatte på senteret mitt og det er kanskje ikke så rart i og med at jeg trener hver eneste dag med mindre det er helt spesielle grunner til ikke å gjøre det. Til og med da jeg skadet foten min i våres og humpet rundt på krykker var jeg å finne på treningssenteret, til enkeltes store forskrekkelse. Selv så jeg ikke helt problemet, jeg kunne jo fint kjøre styrketrening, om enn litt modifisert, selv om jeg ikke kunne gå på beinet.

Denne bloggen kommer mest av alt til å omhandle temaer innen kropp, trening, mat og kosthold. Jeg er for tiden inne i oppkjøringen mot halvmaratondistansen i Oslo Maraton 27. september, men jeg holder også sterkt fokus på styrke som er det jeg liker best å trene.

Planen for høsten fram til halvmaraton er som følger:

Minst 45 min kondisjonstrening hver eneste dag.
3 styrkeøkter i uka, jeg kjører et 3-splittsprogram delt opp i:
dag 1: bryst og core
dag 2: rygg, skuldre og core
dag 3: bein, armer og core
(Kjører hardt på coreøvelser for tida, og kommer til å holde fokus på det hele høsten.)
4 dager kondisjonstrening:
2 dager med kortere økter, rundt 8 - 10 km, noe som tilsvarer rundt 45 - 60 minutters løping
1 dag 13 - 16 km
1 dag spinning

Jeg trener aldri styrke 2 dager på rad, har alltid minst 1 dag i mellom styrkeøktene hvor jeg kjører kondisjonstrening. Dermed er det ikke noe problem å trene core så ofte som 3 ganger i uka.

I tillegg til treninga har jeg også et sterkt fokus på å spise riktig. Jeg er heldigvis veldig glad i sunn mat, så det blir lite sjokolade- og snacksspising. Fokuset mitt er likevel å spise god mat som jeg kan kose meg med, samtidig som jeg skal få i meg riktig mat. Jeg er veldig glad i å lage mat, og elsker å kose meg med hjemmelaget mat og et glass vin eller tre. Muligheten for at jeg legger ut oppskrifter her etterhvert er nok ganske stor :)

1 kommentar:

  1. Så morsomt at du setter igang med bloggingen du også! Gleder meg til å følge med! :)

    SvarSlett