søndag 27. september 2009

Da var halvmaratondistansen tilbakelagt. Har vært klar i flere dager nå, så da var det deilig å endelig få løpe. Været var temmelig perfekt, sol/lettskyet, passe varmt og litt vind enkelte deler av løypa. Starten gikk litt i tregeste laget for meg. Er ikke så glad i å løpe i kø, men det løste seg litt opp etterhvert, selv om det ble tilløp til køløping flere steder.

De første 8 km gikk ganske greit, så begynte det å bli tyngre. De 7 km fram til 15 km var ganske tunge, men fra 15 km og inn var det rett og slett cruising for min del. Folk begynte tydelig å slite, mens jeg følte at det virkelig løsnet. Beina føltes med ett lette, jeg hadde plutselig masse krefter og sakte, men sikkert dro jeg forbi andre løpere. DET føltes deilig det. Visste jo hva jeg gikk til fra 15 km og inn til mål, siden det er en del av løypa jeg løper fast.

Endte opp med tiden 1:52:33. Ikke helt den tida jeg ønsket, hadde et ørlite håp om å komme inn under 1:50, men jeg slo begge mine mannlige kollegaer med 59 sek og 12! min. Særlig fornøyd med den siste, siden han er regnet av mange andre på jobb for å være i god form.

Merket veldig godt at jeg fikk utnyttet det jeg hadde lært om løpeteknikk. Jeg trengte knapt å fokusere på det, bare merket meg at jeg klarte å løpe lett (det var ikke så vanskelig å tenke over når man hørte hvor tungt folk rundt meg løp), jeg klarte å slappe av i armene, måtte av og til riste litt løs i armene, men generelt føltes de veldig bra. Har ikke noe vondt i skuldre, rygg og nakke heller, og er ikke sliten i armene, noe som er veldig gode tegn på at det gikk bra teknisk sett.

Nå er neste mål Sentrumsløpet 24. april, og forhåpentligvis også Råskinnet 1. mai.

2 kommentarer:

  1. Grattis med knalløp, må være morsomt å få til en så bra tid på din første halvmaraton. ;) Har dratt stor nytte av løpetipsene dine selv, så de har noe for seg! Klem.

    SvarSlett
  2. Knallbra!! Jeg er veldig imponert over innsatsen du legger i treningen din.

    SvarSlett