torsdag 8. april 2010

Årets første løpetur ute.

Fikk årets første løpetur ute i går. Selv om dagen startet med dårlig vær, klarnet det betraktelig ut over dagen, og på ettermiddagen var været helt fint. Temperaturen hadde krøpet opp i mot 10 grader og tåka og den fuktige, rå lufta forsvant, dermed ble det heller skikkelig uteløping, enn løping på utebane.

Fikk meg en aldri så liten trøkk da gitt. Det er noe helt annet å løpe inne, på kjapt underlag enn å løpe ute i betraktelig lavere temperatur og med et helt annet underlag. Sånn sett var turen dritkjip fordi den var skikkelig tung. I tillegg var kroppen generelt treg, jeg var støl og følte meg blytung. Likevel var det en fin tur for det mentale. Det er utrolig flott der jeg løper, selv når været ikke er perfekt, sånn sett var det terapi for et rotete hue. I tillegg var det jo greit at jeg fant ut at jeg har en jobb å gjøre med uteløping, i stedet for å få den smellen samme uke som Sentrumsløpet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar