fredag 30. juli 2010

Ny pers! :D

Selv om løpeturene er kjipe om dagen, er det i det minste godt å se at noe fortsatt funker. Har så langt hatt 2 virkelig gode styrkeøkter, og skal ha en 3. på lørdag.

Mandag var det bein og rygg som gjaldt. En helt ok økt der jeg fant ut at det slett ikke stod så ille til med beinstyrken som jeg trodde. Er nesten tilbake på topp igjen, så jeg trenger ikke stresse. Flink som jeg er klarte jeg jo også å pådra meg aldri så lite oppmerksomhet. De som hadde brukt knebøystativet før meg hadde tydeligvis ikke lagt stanga skikkelig på plass, så i det jeg loader av vektene på ene sida tipper stanga over på andre sida med et overdøvende brak. Det var vel bare en 50 kg på hver side, så i utgangspunktet skulle det ikke vært noe problem å laste av en side av gangen.

Anyway, stanga satte seg da godt fast i sikringa på motsatt side, så jeg fikk ikke rikka stanga heller. Fikk til slutt hjelp av en fyr som fikk vridd den ut av sikringa. Følte meg passe dum. :p Nå er det dermed skikkelige bulker i gulvet ved knebøystativet. Greit å sette litt merker etter seg. ;)

Så til gårsdagens (torsdag) trening. Bryst og skuldre stod for tur, og etter en god 3x8-10 økt forrige uke tenkte jeg å virkelig pushe meg selv på 5x4-6. Startet med skråpress og 15 kgs manualer. Null problem, faktisk alt for lett. Økte til 16,2 og følte at jeg fortsatt hadde litt å gå på, jaggu gikk 17,5 kg opp også. Først 3 ganger, og deretter 2 ganger. Hadde jeg hatt spotter hadde jeg nok klart 2 sett á 4 reps. Uansett ny pers!

Fikk også ny pers i kabel på 18 kg. En god og hard økt i går, og en god trøst når jeg ser på hvor dårlig løpeformen min er. Forhåpentligvis bedrer det seg så fort allergien min roer seg litt, får bare håpe det skjer snart, så jeg ikke mister formen fullstendig innen september.

2 kommentarer:

  1. Absolutt greit å sette litt merker etter seg. :)

    Det er så godt at du skriver mye når du skriver, men likevel: mere blogging, mere blogging! God helg til deg! :)

    SvarSlett
  2. Så søt du er. :) Skal prøve å finne igjen bloggelysten, den har av ymse grunner vært litt laber i det siste, men nå er jo sommeren på hell også. :)

    Synes helt klart det er greit å sette merker etter seg. Man må jo vise at "her var jeg". *ler*

    SvarSlett