søndag 18. juli 2010

Tilbake til hverdagen og faste treningsrutiner.

Etter en hel uke uten trening, var det tungt å begynne på'n igjen forrige lørdag. Løpeformen er elendig, men jeg tror en del av det kommer av at jeg hver morgen våkner opp med hovne øyne, tett og rennende nese og halsen full av slim. Denne tilstanden forverres betraktelig når jeg er ute og løper. Forhåpentligvis går det snart over, slik at jeg kan begynne å løpe skikkelig igjen. Enn så lenge går det i snegletempo, og jeg forsøker å holde pulsen nede.

Styrketreninga har vært både opptur og nedtur. Overkroppen har holdt seg overraskende bra, jeg tror til og med jeg har økt der, men beina var et sørgelig kapittel. Nå har jeg heller ikke fått trent bein så bra som jeg hadde håpet mens jeg var borte. Ettersom ingen av hotellene hadde knebøystativ, eller stang jeg kunne bruke til markløft ble knebøy og markløft byttet ut med beinpress i apparat og utfall med manualer etter at jeg forlot New Orleans første uka. Veldig skuffende, men jeg skal være glad for at jeg i det minste fikk trent.

Jeg har satt opp et nytt program nå som jeg er tilbake fra ferie og trenger litt push for å komme tilbake i skikkelige rutiner igjen. Skal jeg ta igjen det jeg mistet i beinstyrke og løpskondisjon MÅ jeg ha skikkelig struktur på treninga. Programmet skal følges i 8 uker, før jeg ser om jeg enten får hjelp av en av veilederne på jobb eller setter opp noe nytt selv.

Uka mi vil da se ut som følger:

Mandag - kondisjonstrening

Tirsdag - Rygg, bein og core:
- Knebøy
- Strakmark
- Nedtrekk, strak
- Nedtrekk, v-grep, langt bak
- Step-up
- Utfall
- Enhåndsroing
- Tåhev, smith på step
- Core

Onsdag - kondisjonstrening/fri

Torsdag - bryst, skuldre, core:
- Skråbenk
- Flyes
- Sidehev
- Shrugs
- Fronthev
- Core, skuldre
- Bryst, kabel
- Core

Fredag - kondisjonstrening

Lørdag - helkropp
- Knebøy
- Strakmark
- Spensthopp
- Benkpress
- Enhåndsroing
- Nedtrekk, strak
- Sittende tåhev
- Skuldre, core
- Shrugs
- Biceps 7-7-7
- Triceps, franskpress m/manualer
- Hofteflex på bosu m/push ups

Søndag - kondisjonstrening/fri

Uke 29, 31, 33 og 35 kjører jeg 3x8-10
Uke 30, 32, 34 og 36 kjører jeg 5x4-6

Riktignok må jeg bytte om litt på dager til uka. Begravelsen er på tirsdag, så da blir det nok en løpetur i stedet, også tar jeg styrketreninga på mandag. Verken rekker eller orker tanken på styrketrening på tirsdag. Tviler sterkt på at hodet kommer til å være med meg akkurat da. Løpeturene de siste 3 dagene har vært god avkobling.

For å være helt ærlig suger det å være tilbake i hverdagen, særlig når man kommer hjem til så triste nyheter, men livet går videre og det er vel bare å bite det i seg og komme seg inn i de samme vante rutinene så fort som mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar