onsdag 8. desember 2010

Ferdig med 8 ukers program, nå en friuke før test av 1RM

Så er jeg ferdig med mitt 8-ukers program da, og skal ha hvileuke. I grunnen har det gått over all forventning, ettersom jeg var på jobbreise fra søndag til i går, mandag var jeg så utslitt at jeg ikke orket å trene, og i går hadde jeg ikke tid ettersom jeg dro direkte fra jobb til flyplassen i Trondheim, og fra Gardermoen direkte til kontoret i Oslo for å jobbe kveld. Så jeg har i det minste fått 2 fridager, resten av uka blir det lett kondisjonstrening, og litt core og skuldre, bare for å få løst opp litt.

Neste uke blir det testing av 1 RM i benk, markløft og knebøy. Har store forventninger til markløften, benken håper jeg å i det minste nærme meg kroppsvekt, men i knebøy har jeg overhodet ingen forventninger. Den øvelsen har vært så hatøvelse for meg i det siste, at jeg orket ikke sette meg noe mål. Det blir bare spennende å se hva jeg klarer.

Ellers kommer jeg nok til å kjøre samme opplegg som jeg kjørte de to siste ukene av programmet fram til nyåret, dvs. tungt, 4-6 reps og droppsett. Deilig å tyne ut de aller siste kreftene hvert eneste sett, selv om det føles litt rart at så lette vekter som jeg tar på droppsettene kan bli så tunge som de føles på siste reps.

Snart er det jul, og heldigvis er treningssentrene åpne også i romjula, så jeg blir ikke tvunget til å ta så mange fridager. Juleaften og 1.juledag blir fri, ellers skal jeg nok komme meg av gårde og få en liten økt. :)

3 kommentarer:

  1. Så fint at du er i stand til å lytte til kroppen, er man sliten så er det ikke bra å trene og man får heller ikke utbytte av det! spennende å lese om de andre testene dine etterhvert også :-) du inspirerer meg :)

    SvarSlett
  2. Jeg er generelt ikke så flink til å lytte til kroppen, som regel er jeg mer opptatt av å "være flink". Jeg kan normalt ikke gå flere dager på rad uten å trene, men denne uka er jeg rett og slett totalt utslitt.

    Siden jeg skal ha hvileuke denne uka, og trene minst mulig og lettest mulig lar jeg det gå, men samvittigheten min sier at jeg burde og skulle ...

    Så får vi bare håpe at det har positiv effekt på 1 RM-test. :)

    SvarSlett
  3. ja, skjønner at trening overgår alt for din del, men bra at du ikke trener nå også. det er skummelt..

    SvarSlett