tirsdag 18. januar 2011

Skader

Vel, det er vel nesten ikke til å unngå å få noen småskader nå og da når man trener. Så sitter jeg her da og depper over betennelse i albuen. Det gjør vondt, og jeg er forbanna og lei meg fordi de neste 4 ukene skal jeg ikke ta mine kjære, vante skulderøvelser fronthev, sidehev og foroverbøyd sidehev. Jeg skal ikke kjøre isolasjonsøvelser på biceps og triceps og ikke kjøre smale push ups. Også jeg som endelig begynte å bli litt fornøyd med definisjonen og volumet både på skuldre og armer. :(

Min store trøst er at jeg kan fortsette med helvetesøvelsen for skuldrene, fordi denne ikke belaster albuen i stor grad. Øvelsen er grisetung, og jeg kan jo legge på et sett eller to til, bare for å få tatt litt ekstra på skuldrene, men jeg vet jo ikke hva slags resultater denne øvelsen gir, til det har jeg brukt den i for kort tid. Sånn sett er det kanskje også greit at jeg må kutte ut de andre, så får jeg se hva denne øvelsen alene kan gi meg.

For én gangs skyld skal jeg faktisk lytte både til kroppen og til legen. Vanligvis har jeg en tendens til å starte for tidlig på'n igjen. Denne gangen blir det pause fra fyfy-øvelsene i 4 uker, deretter drar jeg til Australia, og da kanskje jeg glemmer å furte og synes synd på meg selv siden det blir begrenset tilgang til treningsstudio og vekter likevel i 4 uker. Dermed får jeg til sammen 8 ukers "hvile" av albuen, og DET burde pokker meg være nok!

2 kommentarer:

  1. Been there, done that. TTT. Ting Tar Tid. Hvil og bli bra før du kjører på igjen.

    Australia? Oi..det var litt lengere enn til Toten ja ;) Ferie? Spennende..

    SvarSlett
  2. Jepp, TTT og er det noe jeg hater, så er det at ting tar tid. Jeg har ikke tid til å vente! ;)

    Australia, 4 uker, bare ferie! :D Det skal bli så deilig. Aldri vært i Australia før, så det blir spennende. Utvider horisonten litt om dagen. USA i fjor sommer, Australia nå, hva blir det neste?

    SvarSlett