søndag 2. januar 2011

Godt nytt år!

Da er vi over i et nytt år. Jeg avsluttet det gamle og begynte det nye med spreke takter. ;) Nyttårsaften var det nyttårsspinning eller champagnespinning som instruktøren også kalte det. To stk instruktører satt foran oss, den ene i glitrende cowboyhatt, den andre med en glitrende fisk på hodet. Timen var slett ikke verst den, og den ble avsluttet med servering av champagnebrus og klementiner.

1.nyttårsdag dro jeg opp begge mine foreldre tidlig. Moren min fordi jeg sov over hos henne, og hun skulle fikse frokost til meg, og faren min som måtte være snill og kjøre meg til toget. 09:37 gikk toget fra Gjøvik, jeg kom meg til Oslo, og SATS Bislett i tide til å rekke spinning kl 12:15 med en styrkeøkt etterpå. Deilig med en god avslutning og en god begynnelse på året.

Faktisk var vi nesten 20 stk som stod i kø utenfor SATS før det åpnet 1.nyttårsdag. Det synes jeg er temmelig imponerende, og det kom en del kommentarer fra folk i køa. Spinningsalen var også nesten full, om enn ikke like full som på nyttårsaften.

Har nå fullført en uke av programmet mitt, og kommet fram til litt endringer for å få det til å funke. Det er ganske enkelt ikke snakk om å klare flere skulderøvelser etter å ha tatt core-serien, så det blir eneste skuldersett på overkroppsdagen i 2-splitten. Den tar fullstendig knekken på siste rest av energi og styrke. Også hofteflex m/push up på bosu blir påvirket, så det blir litt færre reps enn vanlig, men det spiller egentlig ikke så stor rolle. Hovedpoenget er å få tømt seg skikkelig, og det oppnår jeg! :)

Godt fornøyd med å ta frontbøy i stedet for vanlige knebøy, selv om det gjør vondt og er uvant å ha stanga foran. Likevel er det deilig å komme så dypt ned, og få så god kontakt med musklene som øvelsen gir meg. Får bare håpe jeg klarer å få en progresjon, for det er definitivt en tung øvelse, og jeg gruer meg allerede til uka når jeg i det minste bør øke med 2,5 kg.

5 kommentarer:

  1. Frontbøy er en flott øvelse :) Det er som du sier litt ubehagelig i begynnelsen, men det venner man seg fort til!

    SvarSlett
  2. Jeg liker virkelig frontbøy! :D Grisetungt, litt hat/elsk-øvelse, men mest elsk! Fordi jeg kjenner at den tar, jeg kjenner at teknikken blir bedre. Alt som fører til at man blir bedre og som man merker framgang i, er bra! :)

    SvarSlett
  3. Fy filler så imponerende! Her var alle treningssenterne stengt første nyttårsdag og det var ganske okei for min del, endelig fri med god samvittighet. ;)SATS bislett er i alle fall flott, jeg testet det nettopp selv.

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  4. Skulle gjerne vært i Oslo i jula, for treningssentrene var oppe selv 1.juledag. I stedet ble det fri både juleaften og 1.juledag, men det var kanskje ikke direkte skadelig å få litt fri. ;p

    Jeg kræsjet fullstendig på sofaen etterpå da, så resten av dagen ble tilbrakt under teppe, med pc-en i fanget og tv/film. Det var ikke fullt så imponerende. ;)

    SvarSlett
  5. Godt å høre! Sånn pleier alle dagene mine å være nemlig, hvis jeg ikke er på jobb eller trening er jeg bare et slakt på sofaen.

    SvarSlett