mandag 16. mai 2011

Teknikktrening og hvileuke

Jeg er så utrolig rastløs, utålmodig og vimsete om dagen. Denne uka er det fri fra styrketrening, med unntak av i kveld som jeg skal på teknikktrening med Silje Mariela. Planen er å få rettet på teknikken min i frontbøy, knebøy, mark og strakmark. Er en stund siden sist jeg hadde noen til å pirke, så det er nok på tide. Tipper jeg har lagt til meg en del rusk siden sist.

Utover det blir det ikke noen styrketrening denne uka, og jeg kjenner at det kommer til å bli en lang uke treningsmessig. Trene uten å trene styrke, hva er det for noe? Ut fra den busy timeplanen min denne uka, og ymse værutsikter ser det ut til at det kan bli mye spinning. Jeg er ikke helt happy for det, for jeg hadde lyst til å bruke denne uka her som en kickstart på løpinga mi. Ikke det, jeg har jo løpt litt i det siste, men ikke på samme måten som jeg løp i fjor. Da var det jo løping støtt og stadig, og jeg var mye mer motivert til å løpe.

Har bestemt meg for å løpe Nordmarkstravern og halvmaraton i år. Birken utgår etter fjorårets kjipe opplevelse, og dessuten er det mye mer fornuftig å ha to "frihelger" i mellom de to løpene, enn å løpe to lange, tøffe løp to helger på rad. Nordmarkstravern blir i tillegg en ekstra utfordring ettersom det er 3 mil. Så langt har jeg aldri løpt før.

Ellers har jeg hele 2 treningsprogrammer klart. Det jeg skal trene fra neste uke, og det jeg skal trene etter der igjen. Litt teit å planlegge så langt fram i tid, men samtidig så måtte jeg bare skrive ned programmet når det datt ned i huet på meg. Ble inspirert av et 12-ukers program for å øke i benkpress, og la opp programmet rundt det. I tillegg la jeg inn masse rom for løping i det 12-ukers programmet, noe som er høyst nødvendig siden det foregår i tidsrommet for løpene.

Merker godt at bare tanken på styrkefri gjør meg utålmodig etter å komme i gang igjen med styrketreninga, og det til tross for at jeg trente styrke på lørdag, og skal trene styrke i dag. Håper bare det at jeg har bestemt meg for å løpe Nordmarkstravern og halvmaraton gir meg det lille puffet bak til å løpe, løpe og løpe.

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Så koselig med en hilsen på bloggen min!

    Jeg har løpt halvmaraton, så å løpe 3 mil blir jeg imponert av! Høres digg ut at det er i skogen :)

    Hilsen morgenmonster!

    SvarSlett
  2. Så koselig at du tok turen innom. :) Jeg har løpt både halvmaraton i Oslo maraton og Birken, så jeg er i grunnen veldig skeptisk til den Nordmarkstravern, men jeg har en kollega med klokketro på meg, og som mener at jeg burde klare det så fint som bare det, så da får jeg bare stole blindt på det han sier. ;p

    SvarSlett