fredag 7. mai 2010

Morgentrening

Jeg har begynt å løpe om morgenene de dagene været er bra. Står opp halv 6, får i meg en enten en mrp-shake eller proteinshake med instant espresso i og kanskje en halv banan og så ut og løpe. Runden jeg løper er den vanlige 8km runden om Frognerkilen, Skøyen og Frognerparken. Løper den på mellom 45 og 50 minutter, så det er en grei økt på morgenen.

Været har jo vært såpass bra i det siste (med unntak av tirsdag, men da var jeg i London likevel) så det er deilig å stå opp og komme seg ut i frisk, klar morgenluft og ta seg en liten løpetur. Det er lite trafikk så tidlig om morgenen, men jeg er ikke alene om å løpe. Møter på mange friske, opplagte morgenjoggere, så det er tydelig flere enn meg som synes dette er en fin tid å løpe på.

Å gjøre unna en økt sånn på morgenen har jo flere fordeler. Dersom jeg har ting som må gjøres på ettermiddag/kveld er det ikke krise dersom jeg ikke skulle ha tid til en økt etter jobb, og jeg har muligheten til å få inn flere enn 1 økt pr. dag.

Nå begynner jeg muligens å sykle til jobb, ettersom garderobene på jobb har blitt pusset opp. Jeg har jobbet her i 3 år, og første året syklet jeg til jobb nesten hver dag, men garderobene var virkelig motbydelige, møkkete og dusjen var i ustand, så det var ikke fristende å bruke den. Nå skal de ha blitt veldig bra (i alle fall på mandag når de står ferdige), så jeg skal ta en kikk på dem, og ta et par prøveturer og bestemme meg for om det er best med sykkeltur til og fra jobb, eller løpetur på morgenen og enten løpetur eller styrketrening på kvelden.

Jobben er med i konkurransen sykle til jobben, og siden laget mitt vant i vårt firma i høst da det var skrittkonkurranse med Aktiv med jobben-kampanjen har vi litt å leve opp til. Dermed ser det ut til at jeg må trå til skikkelig for å dra laget vårt opp, for her er det mange latsabber. All aktivitet kan registreres, så jeg har fått registrert mye, men sykling til og fra jobb vil definitivt få trukket opp aktivitetsnivået noe da det vil gi mer enn 45 - 50 minutter.

Dessverre må sykkelen en liten tur inn til service før jeg kan sykle til jobb, så det blir ikke før fra neste uke, men fram til da skal jeg i alle fall fortsette med disse tidlige morgenturene mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar