mandag 20. september 2010

Oppsummering Birken

Så var det altså klart for Birken på lørdag. Været så noenlunde greit ut, men med alt regnet som hadde vært på forhånd var jeg forberedt på at det kunne bli bløtt. Jeg var overhodet ikke forberedt på gjørmehavet som ventet. På sidene til birkebeinerarrangementene fikk jeg i dag bekreftet at løypa var blautere enn vanlig, og det er jo godt å høre ettersom jeg har klaget rimelig mye over all gjørma siden løpet.

Ting gikk ikke helt som de skulle for meg, jeg tråkket over etter en 7 km eller så, og da skulle det ingenting før jeg tråkket over igjen og igjen ... og igjen. Men i mål kom jeg, på 2:16:11, litt under 9 minutter etter min mannlige kollega. Endte på 191. plass av 262. kvinner i min klasse og på 245. plass av 283 i min pulje (Pulje 15).

Av de 283 som startet i vår pulje, var det bare 44 stk som løp innenfor tiden (1:57) og 84 som kom under 2 timer.

Så må jeg bare ta av meg hatten og bøye meg i støvet for de som gjennomførte Ultrabirken! Utrolig imponerende prestasjon!

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med gjennomført birkebeinerløp! :) Synes det er veldig imponerende at du klarte å gjennomføre i det heletatt med mange overtråkk i beinet, virkelig bra! Du viser at du har pågangsmot <3 Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Nei, nei, det er vi som skal bøye oss i støvet for deg! Gratulerer så masse med kjempebra gjennomført! Håper du klapper deg selv fornøyd på skulderen og feirer med en velfortjent uke på sofaen. :D

    SvarSlett
  3. Takk for det! :)

    Jeg tar det i det minste litt mer med ro enn vanlig, Chassi. Men helt fri er jeg for rastløs av meg til å klare å gjennomføre. Må bare passe på å ikke belaste beinet for mye før søndag, for jeg SKAL gjennomføre på søndag! :)

    SvarSlett