mandag 6. september 2010

Nye mål

Birkebeinerløpet og halvmaratondistansen i Oslo Maraton er enda ikke unnagjort, men likevel kjenner jeg tomhetsfølelsen komme sigende. Dette er det jeg har jobbet mot i år, og nå er det snart over. Hva skal jeg da jobbe mot? Jeg har ikke noe nytt og barrierebrytende å jobbe mot neste år, ettersom valget mellom Australiatur og Birkebeinertrippelen merkelig nok endte på Australiatur. ;)

Så hva jobber jeg egentlig mot da? Hva skal jeg finne på for å motivere meg selv? Det finnes grenser for hvor mange ganger det er gøy å løpe et løp bare for å forbedre fjorårets tid, det er ikke lenger å bryte grenser, det er ikke lenger nytt og spennende.

Jeg kan alltids sette meg mål som å løfte så så mye tyngre, men det vil fortsatt ikke pushe noen grenser eller gi meg noe nytt. Jeg trenger et nytt mål, et konkret mål å jobbe mot. Noe som kan gi meg nye utfordringer i treningen min, jeg kommer helt sikkert til å melde meg på løp til høsten også, bare for å unngå at jeg setter meg på ræva og blir lat. Jeg skulle bare ønske jeg kunne finne noe nytt å mestre!

4 kommentarer:

  1. Jeg tror aldri du setter deg på ræva og blir lat, altså ;)

    SvarSlett
  2. Lol, godt du har trua på meg da, Hilde. Jeg håper og tror ikke det selv heller, men man veit jo aldri. ;)

    SvarSlett
  3. Jeg tror heller ikke du blir lat altså ;) Det er kanskje ikke veldig mye mer spennende, men midnattsløpet her på Island neste sommer, evt. ekstrem versionen på 53km i terreng? :D

    SvarSlett
  4. Katarina: Det midnattssolløpet er jo absolutt noe jeg har veldig, veldig lyst til, og som vil være en utrolig flott opplevelse. Også ekstremversjonen med 53 km i terreng virker mye mer gjennomførbart enn 42 km på asfalt.

    Det er bare det at selv om løp er en fin grunn til å holde seg i form, og en dato å jobbe mot så ønsker jeg nye utfordringer. Etr løp er ikke lenger en utfordring. Mulig det høres teit ut, men løp blir litt sånn: been there, done that selv om jeg kommer til å delta for formens eller reisens skyld.

    Jeg trenger en utfordring, noe nytt å bryne meg på. :)

    SvarSlett